26 Kasım 2011 Cumartesi

Bankacı Kime Denir?

Bankacı Kime Denir?

Ben tam yirmibeş yıldır banka işiyle uğraşıyorum. Bankaları denetledim, onlara müşavirlik hizmetleri verdim, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından kullanılan 'Uzaktan Gözetim Sistemini' , 'Erken Uyarı Sistemini' ve 'Standart Banka Raporlama Pakedini' hazırladım, Türk Bankacılık sistemininde ilk defa kullanılmaya başlanan 'Tekdüzen Hesap Planını' hazırladım, Banka Genel Müdür Yardımcılığı yaptım, Banka Genel Müdürü oldum, Banka Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalıştım, Banka Murahhas Azalığı ve Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptım.

Yirmibeş yıldır her defasında 'Bankacı kime denir?' sorusunu yanıtlarken sıkıntı çektim. 'Bankada çalşana bankacy denir!' Bu tanımının ötesinde başka bir tanım olmadığı için hep mesleğimi daha profesyönelce tanımlamak istedim. 

Doktorlar mesleklerine sahip çıkmak, mesleki standartları belirlemek ve mesleki eğitim, uygulama, davranış ve ilkelerini düzenlemek için 'Tabipler Odasını' kurmuşlar. Avukatlar ise benzer ihtiyaçlar için 'Baroyu' oluşturmuşlar. Bankacılar ise henüz mesleklerine sahip çıkacak benzer bir kurumsal yapıyı oluşturamamışlar. Bankacılık mesleği için bu kurumsal yapıyı kim kurmalı? Bu gelişmelere kim ön ayak olmalı? 

Biz bankacılar olarak mesleğimize sahip çıkmalıyız. Bankacılık mesleğine ancak bankalarda çalışan profesyonel yöneticiler ve personel sahip çıkabilir. Bankacılık mesleğine sahip çıkabilmek için 'Türkiye Bankacılar Birliği' kurumunu oluşturmak gerekir. 

'Türkiye Bankalar Birliği' var ya. Bu görevi bu birlik yapamaz mı diye sorabilirsiniz. 'Türkiye Bankalar Birliği 'Bankaların' birliğidir. Bu birlikte bankalar temsil edilir, bankalar adına kararlar alınır. Bankalar ve bankacılık sistemi ile ilgili konular görüşülür, değerlendirmeler yapılır. 'Hastahaneler Birliği' diye bir birlik olsaydı bu birlik var diye 'Tabibler Odasını' kurmaya gerek yok mu diyecektik? Bankaların sorunları ile uğraşan 'Bankalar Birliği' olduğu gibi bankacıların sorunları ile uğraşacak bir 'Bankacylar Birliği' kurulması doğru olur.

Bankacılığı bir meslek olarak tanımak, bu mesleği meslek olarak sağlam temeller üzerine oturtup geliştirmek için daha çok yol katetmemiz gerekiyor.

Gelin daha fazla zaman kaybetmeden bankacıları bir çatı altında toplayalım!

Gelin daha fazla zaman kaybetmeden bankacılık mesleğini kurumsallaştıralım!

Gelin daha fazla zaman kaybetmeden bankacılık mesleğine sahip çıkalım!

Gelin daha fazla zaman kaybetmeden 'Türkiye Bankacılar Birliğini' kuralım!
Bülent Şenver 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder